söndag 27 maj 2012

Home

Halo nu har jag precis kommit hem och tänkte berätta hur min helg har sätt ut.
Efter skolan på fredan åkte jag hem och packade och sen när alla väskor och Moa var i bilen så kunde vi inte hitta Nisse, då gick vi runt och letade efter honom i säkert en timme. Tillslut hittade jag honom komma ner från en buske i skogen. Då åkte vi och för första gången på länge var de lösa i bilen utan bur. sen stannade vi på mcdonald's och köpte hamburgare men det tog så lång tid innan de kom så vi fick gratis pomfritt och glass.


På lördan gick vi upp tidigt för att åka till medeltidsmarknaden. Där var det väldigt mycket folk och stånd med saker som man kunde köpa med till exempel smycken, bröd, godis och medeltidskläder. Alla som sålde något hade medeltidskläder på sig. Vi såg uppvisningar med musik och junglering.





Efter marknaden åkte vi till min kusins familj för att hennes mamma hade födelsedagsfest. Där fikade vi med släkten och jag fick en väldigt försenad julklapp av dem, jag fick boken flyga högt. Sen åkte vi hem och grillade och kollade på eurovision.




 Idag är det morsdag och jag, syskonen och pappa gav mamma en ring på morgonen som vi köpte på marknaden och jag hade plockat blommor. Sen åkte vi till marknaden igen och var där en stund och efter det åkte vi och åt Rättviksglass och hälsade på farfar.

Det var min helg det, den var väldigt rolig, hoppas att ni har haft det lika bra. natti natti! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar